Träning v 3

Måndag: spinn, tabata
Tisdag: vila
onsdag morgon: Spinn 65 min
onsdag: kväll: Crossfit
torsdag: spinn långa intervaller
fredag morgon: simning
fredag kväll: Crossfit
lördag: simning
söndag: Crossfit
söndag kväll: Simning

Håller mig till planen och kör fortfarande rehab för hälsenorna. Besökte sjukgymnast Lasse Lundgren i tisdags och fick lite tips på övningar och trix för att fixa till hälsenorna. Han hade två teorier: utvväxtnad på hälbenet som skaver mot hälsenan eller förslitningar på hälsenan som bidragit till nervinväxnad i hälsenan som irriterar. Båda borde vara rätt lätt att bli av med så han tyckte vi skulle behandla mot båda samtidigt. Receptet blev:

  • 3 x 15 Excentriska tåhävningar (endast ner till marknivå) 4-6ggr/vecka
  • 5 x 30 sek Gunga i max utsträckt läge utan vikt 5 ggr/dag
  • 1 cm inlägg i skon

Håller tummarna att detta får mig löpfärdig snart.

Morgonsim på Cape East, -10 i luften. Höll mig under yta så mkt som möjligt.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Comments

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Personlig träning i Luleå