Fuerteventura dag 5-6

Tisdag dag 5

Morgonsim i havet 60 min ca 2,3 km.
Innan frukost, soluppgång, lagom varmt i vattnat. Rätt höga vågor men ingen fara. Grym start på dagen.

Frukost.
Mycket av de mesta, i vanlig ordning.

Växlingsträning 70 min
Bra tips på hur man gör snabba och säkra växlingar. TIll exempel:

  • Fästa skorna med gummisnoddar i cykeln så att de är lättare att komma i.
  • Ha koll på hjälm och solglasögon.
  • Komma loss från cykelskorna i tid.
  • Pudra skorna med babypuder för att lättar få på sig dom.

Fick till de rätt bra.

Lunch
Pizza.

Löpclinic med Klas Björling 60 min
Vi gick igenom fyra-fem teknikövningar och lite teori kring löpteknik. Inget nytt dirrekt men alltid kul att få diskutera lite.

Mellis
En yoghurt, en kiwi, en banan, ett ägg och en massa vatten

Middag 45 min
Lite lugnare middagspass idag då träningsmängden inte varit så hög idag.

Föreläsning av Björling
Grymt intressant. Han pratade om sin tid i världstoppen på Ironman och om hur han gick in i väggen men sedan hittade tillbaka. Många bra tips och intressanta historier.

onsdag dag 6

Morgonsim 45 min
Teknikdrills. Börjar mer och mer inse att jag inte ska lägga ner onödigt med tid på att finslipa teknik i pool i all oändlighet. Istället satsa på öppetvattensim för hela slanten så fort det bara blir möjligt hemma.

Frukost 45 min
Uppladdning inför dagens långcykling. Åt typ allt jag kom över.

Cykel, långpass 4 timmar 20 min 114km
Blåsigt första 5 milen, sen lite klättring upp till fikat som kom efter ca 3 timmar. En cappucino, och vatten. Sen härlig rull hemåt sista 5 milen. Kände mig stark och kunde trycka på i backarna och på platten. Körde sista 3 milen med Klas som låg och peppade på bra.
Han är fan en oxe. I de värsta uppförsbackarna hade han en bogserlina som han drog upp de som inte riktigt orkade (nej, jag blev aldrig uppdragen!).

Energi under passet: Sportdryck ca 1 liter, vatten ca 0,75 cl, en red bull (mest för att testa effekten), en gel, två bars. Funkade riktigt bra, kände mig stark hela vägen.

Löpning, BRICK direkt efter cyklingen, 22 min 5 km
Drog ut med Klas direkt efter cyklingen för att känna på cykel-löpning övergången. Gick ut rätt lugnt och hade sedan progressivfart. Kändes riktigt bra. Inbillar mig att Björling fick ta i i alla fall lite på löpningen.

Mellis
Två ägg, två små yoghurts, en banan, en kiwi, lite serranoskinka, vatten.

Middag
Buffe i vanlig ordning. Mycket kött idag.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Comments

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Personlig träning i Luleå