Fuerteventura dag 3-4

söndag dag 3

Morgonsim 60 min teknik+distans
Lite segt att komma igång men gick ändå ok. Saknar fortfarande min våtdräkt.

Frukost 45 min
Ett ägg, bacon, scrambled eggs, två mackor m skinka och ost, yoghurt m musli, 3 glas juice, frukt, vita bönor, en bit potatisomelett, en espresso.

Cykel 65 km 3 timmar.
25 km uppvarv i ganska lugnt tempo. Sen 2 x 8 km tempointervaller. Första gick ok. Andra som var samma väg tillbaka som första var uppför och motvind. Pust! Sen hemåt, skulle vara 15 km men vi tog fel i en korsning och fick ca 10 km extra. Motvind typ hela vägen hem. Mosiga ben sen igår.

Mellis
Två ägg, två små yoghurts, en banan, ett päron, vatten och två singoalla.

Lunch
Entrecot buffe med stekta grönsaker, glass och två cappucino.

Middag
Buffe!
Depåerna laddade igen.

måndag dag 4

Morgonlöp kuperat men lugnt tempo 9 km 45 min
Benen är inte på topp men kommer igång rätt bra efter typ 10 min. Skön start på dagen.

Frukost 60 min
Fick one-on-one tid med Björling. Visar sig att han också jobbar som PT, och coachar bara Ironman troathleter. Kul att snacka träningsfilosofier, och om PT:ande i stårsta allmänhet. Fick också en hel drös med värdefulla triathlontips.

Öppetvattensim 60 min
Har bävat för detta passet hela veckan. Simsjälvförtroendet är allt annat än bra efter en massa teknikövningar i bassäng. Det fina med öppenvattensim är att benspark och sånt tekniktjafs bara har marginell betydelse när våtdräkten åker på. Lucky for me. Då gör våtdräkten jobbet som benen annars gör och man kan jobba mer med överkroppen. Blev en riktigt överraskande positiv upplevelse och boostade simsjälvförtroendet fint. Kommer aldrig mer simma bassäng igen… Fick lära oss andning, navigering, och lite taktiska tjuvnyp.

Snabb lunch 30 min
Slängde i mig en hamburgare och en cappucino för att ladda lite inför stundande bergscyklingen.

Cykel, bergspass 3 timmar 20 min 85 km
Det andra passet jag verkligen bävat för. Shit vilka backar vi tog oss an. Vet inte hur jag ska beskriva dom, men hade man kört bil hade man nog klättrat på typ treans växel. Var fyra ordentliga stigningar på 15-25 min vardera. Riktigt grym pannbensträning. Fick ligga på mjölksyra tröskel hela tiden, går man över är man rökt. Pulsen var dock rätt lugn hela tiden. De är alltså cykelbenen som kroknar före konditionen.

Utförsåkningen nedför var lärorik den också. Och riktigt snabb. Max hastigheten vi kom upp i var typ 70km/h. Tvära kurvor så de gällde att hålla fokus. Höll på att gå rätt illa i en tvär kurva, kom lite för tvärt in och fick pumpa på bromsen för att inte ta räcket och sen köra sälen ned för stupet bakom. Klarade mig med typ 40sm till godo. Då sköt pulsen lite i höjden.

Körde med Björling och en snubbe med rötterna i Kiruna. Björling peppade på bra och matade igen med tränings- och tävlingstips.

Paus efter ca 2,5 timmar då jag fick i mig en espresso, en cola och lite vatten.

Rullet hem var magiskt, lätt nedför och medvind. Sista 35 km gick på typ 45 min.

Mat under passet: en halv banan (tappade andra halvan i farten och de är inte läge att bromsa och vända om), ca 1 liter sportdryck, en gel, en bar, en espresso, en Cola, 0,5 liter vatten

BRICK löpning 25 min 5 km
Kände mig pigg efter cyklingen så de var ett bra tillfälle att testa på ett BRICKpass. Lugn jogg för att ställa om benen till löpning. Fick på ett bra flow efter typ 5-10 min redan. Slutade när det ännu kändes behagligt.

Avslutade med ett dopp i poolen.

Mellis
Två ägg, två små yoghurts, en kiwi, serrano skinka, en bärs, vatten och en singoalla.

Middag
Buffe, say no more.

Inte för att skryta men den här dagen går fan till historieböckerna. Träningshög typ 12 av dygnets 16 vakna timmar.


Genomgång av dagens tur


Intervallvila


Fikastopp

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Comments

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Personlig träning i Luleå